Friday, January 12, 2007

FUTSAL: CHAIYO FC MENANG BERGAYA...



7 Januari 2007, melakar satu sejarah buat Nisa'WP dengan menganjurkan Futsal Nisa'WP sempena Nisa' Games WP 2006. Pertandingan yang diadakan bertempat di Soccer XL Segambut bermula jam 9.30 pagi dan disertai seramai 6 pasukan dalam perlawanan yang dijalankan secara kalah mati. Pasukan yang bertanding terdiri daripada Segambut FC (1), Segambut FC (2), Wangsa Maju, Stone, BTR dan Chaiyo FC.


Pada pusingan pertama setelah melalui undian, Segambut FC (1) bertemu Chaiyo FC, Segambut FC (2) menentang Wangsa Maju dan Stone menghadapi BTR. Perlawanan yang dilangsungkan selama 7, 3, 7 untuk setiap pasukan ini menyaksikan Chaiyo FC membelasah Segambut FC (1) 8 - 0, Segambut FC (2) mengalahkan Wangsa Maju 2-0 dan Stone menang 3-0 ke atas BTR.


Ini bermakna pasukan yang melayakkan diri ke semi final ialah Chaiyo FC, Segambut FC 2 dan STONE. Perlawanan peringkat separuh akhir diteruskan secara kiraan mata. Chaiyo FC sekali lagi mengukuhkan penguasaan dengan 6 mata penuh setelah mengalahkan Segambut FC 2 dengan 9-1 dan Menang ke atas STONE dengan 5-1. Segambut FC (2) mengekori Chaiyo FC dengan mengumpul 3 mata setelah Menang ke atas STONE 4-0 dan Kalah kepada Chaiyo FC 1-9.

Chaiyo FC bertemu semula dengan Segambut FC (2) pada peringkat akhir dan perlawanan berkesudahan dengan Chaiyo FC menang bergaya dengan mengalahkan Segambut FC (2) 8-0. Tahniah kepada Chaiyo FC!!!

No comments: